Autostrada Transilvania: CNAIR a scos la licitație contracte de 90 de milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe loturile blocate în contestații Suplacu de Barcău – Chiribiș – Biharia (55 km)

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

CNAIR a scos la licitație două contracte pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Autostrada Transilvania, loturile Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km), respectiv Chiribiș – Biharia (29 km). Ambele loturi din județul Bihor sunt blocate în contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și Curtea de Apel București (CAB), după cum Economedia a explicat aici.

Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, câștigat de Erbașu, dar contestat de Nurol și Precon la CNSC

„Descrierea succintă a contractului sau a achiziției/achizițiilor Obiectul contractului Servicii de Supervizare: “Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550)” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”, se arată în SEAP. Valoarea contractului este între 39 și 45 milioane lei cu odurată totală de 158 de luni pentru că include și garanția de 120 de luni. Prețul ofertei reprezintă 35% din punctaj, iar ofertele pot fi depuse până pe 21 noiembrie.

Constructorul român Erbașu a câștigat pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania, însă Precon și Nurol au depus pe 15 septembrie contestații la CNSC (detalii aici). Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26 de kilometri și include viaductul de 1,7 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare) aproape finalizat de Bechtel. După contractul Bechtel (fără licitație), Compania de Drumuri a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.

Lotul Chiribiș – Biharia (29 km) câștigat de Precon, dar contestat de Strabag la CAB 

„Obiectul prezentului Contract de Servicii este furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmării corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectării și al lucrărilor. Consultantul va avea rolul de Supervizor conform prevederilor Condițiilor Contractului Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia (km 30+550-km 59+100)”, se arată în SEAP. Valoarea contractului între 39 și 46 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până pe 16 noiembrie.

Curtea de Apel București a stabilit pentru 18 octombrie termen la contestația Strabag pentru lotul Chiribiș – Biharia câștigat de Precon (România). CNAIR a desemnat în iunie constructorul Asocierea de constructori din România Precon – Citadina, însă Strabag a depus contestație la CNSC și a pierdut pe fond. Ulterior, a depus contestație și la Curtea de Apel București. Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță. În realitate, Precon ar fi controlată chiar de Beniamin Rus, patronul Selina, potrivit presei din Bihor.

Captură YouTube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *